tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Min första tankar om Epona

För några dagar sedan fick jag äntligen komma in i Epona. Har nu ridit runt, upptäckt olika platser och även gjort en del uppdrag som finns där. I detta inlägget tänkte jag berätta om mina första tankar och vad jag tyckte om Epona. 
 
Det allra första man fick se när man kom in i Epona var ju GEDs område på Hillcrest. Kanske inte världens finaste syn och jag tänkte inte direkt på vart jag just befann mig förräns jag kommit därifrån i flykt. När jag kommit därifrån påmindes jag om att jag faktiskt var i just Epona. Som alla andra platser som man fått upptäcka i sso är nästan alla platser väldigt olika varandra i utseendet, och Epona är inget undantag. I början tyckte jag det var lite likt norra delen av skördebygden just när jag kommit ut ur Hillcrest men ju mer jag fick se desto mer tyckte jag att det var en blandning. I vissa delar tycker jag det är likt vingården, andra ställen Fort Pinta och ibland norra Skördebygden, men ändå var det sig själv. Jättesvårt att förklara, men det är verkligen är speciell plats. 
 
Innan jag kom in i Epona hade jag länge suttit och kollat på kartan och tyckt den varit helt knasig. Hur många vägar finns det inte? Kartan i Epona ser inte direkt ut som resten av kartan. Kan vara för att det är den nyaste delen av Jorvik. Inte bara kartan var knasig, utan jag sprang runt som en vilsen hund i Epona och försökte så gott det gick att navigera mig utan att kolla på kartan. Jag ville lära mig vart allt låg så snabbt som möjligt eftersom det går snabbare senare i spelet när man inte behöver kolla på kartan vart man befinner sig varje gång man svänger av från vägen. Först nu börjar jag känna att jag hittar någorlunda mellan de största platserna.
 
Själva uppdragen i Epona har ju huvudsakligen handlat om GED och CHILL. Tänker inte gå in på just var dem handlar om eftersom jag skrivit om alla uppdrag jag spelat i andra inlägg, kolla in dem om du vill veta mer! Hur som helst har jag tyckt uppdragsserierna varit bra, lagom längd och väldigt välgenomförda. Man märker verkligen vilka uppdrag som funnits länge i spelet och vilka som är nya. Alla uppdrag är ju relativt nya eftersom hela området öppnade för inte länge sedan. Gillar de nya animationerna som man får se i de nya uppdragen! 
 
En plats som jag verkligen tyckte var speciell var nog New Hillcrest. Hela staden är modern vilket man inte sett på samma sätt någon annanstans i Jorvik. Moderna hus med trädgårdar och muskelbyggare, om inte det symboliserar dagens samhälle vet jag inte vad. Har något uppdrag där som jag ännu inte gjort men som jag absolut ser fram emot. 
 
Så en liten sammanfattning: Epona är en väldigt speciell plats med både moderna och lite mindre moderna platser. Roliga och intressanta uppdrag med bra animationer och spännande texter gör att dem uppskattas av mig. Väldigt stort område som jag hade svårt med att hitta i de första dagarna, och jag tror inte jag är den enda. Hur som helst är jag positivt inrktad när det gäller Epona!
 
En liten skymt av spegelträsket i bakgrunden
 
Denna bild är tagen inte så långt från Månskärebyn
 
"I belive I can fly" Hoppar runt lite i skogen.
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback