tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Två nya familjemedlemmar

Som ni säkert vet har det under denna vecka varit ett isflak vid Jorvik, och detta betyder såklart sälar! När jag fick reda på detta stack jag till de glömda hedarna direkt och införskaffade mig två nya familjemedlemmar. Detta är faktiskt mina två första husdjur eftersom jag vanligtvis inte vill lägga pengar på katter, hundar eller kaniner i spelet. Då sparar jag hellre mina sc och köper en häst. Men eftersom sälarna bara dyker upp några enstaka gånger per år kände jag att det var värt att köpa. Har fortfarande inte döpt mina sälar men när jag kommer på något namn säger jag till!
 
Den första sälen jag köpte var denna vita med lite ljusbruna fläckar. Stog länge och velade mellan denna och den helvita, men tillslut tog jag denna ändå. Väldigt gullig!
                                                    
 
Den andra sälen är denna gråa som jag tror är min personliga favorit. Vet inte varför egentligen eftersom alla sälungar är så gulliga, men denna känns bara speciell!
                                                    
 
Sälarna kostade 50 sc/st och införskaffade mig även denna vita väska ni kan se på bilderna. Kommer inte ihåg vad den kostade men kommer ihåg att jag betalade den med js. Tror att sälarna och isflaket försvinner nu med onsdagsuppdateringen, vilket betyder att detta är sista dagen att införskaffa sig en säl om man är sugen på det. Man vet aldrig hur lång tid det tar innan nästa kommer!
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback