tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Väktarnas dal

Igår hade jag inget att göra så jag bestämde mig för att utforska lite i det stora området Epona. Jag har varit där väldigt lite av någon anledning men nu känner jag att det måste ändras för det finns så många fina platser som jag helt gått miste om. En av dessa platser är Väktarnas dal som jag besökte för första gången igår. Jag har vetat om att den funnits men aldrig riktigt haft lusten att rida dit. Nu i efterhand ångrar jag mig rejält då det är en så cool plats med mycket intressanta grejer.
 
De fyra häststatyerna som föreställer ödesryttarnas hästar står på en rad fram till en stor cirkel där bara två hovar från en staty finns kvar, vad kan den ha föreställt? Kanske spelarkaraktärens häst? Jag själv håller mig till tanken att detta kan ha varit en femte ödesryttare som är spelarkaraktärens häst. Men som sagt, man vet inte.
 
Om man fortsätter bortom den sönderslagna statyn kommer man till en trappa som inte leder till nånting alls. Detta känns väldigt konstigt för vem bygger en trappa som slutar i ett berg? Jag tror att det är någon slags hemlig gång som man öppnar på något magiskt sätt. Vart denna gången leder har jag inte riktigt funderat på. Kanske till Pandoria eller någon hemlig plats i berget.
 
I framtiden tror jag absolut att det kommer huvuduppdrag här då man förhoppningsvis får mer svar vad allt detta betyder. Det är en väldigt intressant plats så om du inte varit där tycker jag absolut du borde ta dig dit. Jag ångrar mig att jag inte tog tag i det och red dit tidigare men nu har jag besökt platsen och den är nog en av mina nya favoriter.
 
Här ser man lite av de fyra häststatyerna
 
Framför Tanja ser man de två hovarna som är kvar av det som antagligen
varit en staty.
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback