tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Bob flyter iväg

Jag var i smugglargrottan och pratade med Rob när jag får höra att Bob sitter i båten alldeles utanför grottan. Jag sticker dit och hjälper honom fästa repet vid stranden så han kan gå i land. Men eftersom han bara har ett ben har han ingen bra balans och det slutar med att han åker ner i vattnet. Inte nog med det så flyter han iväg med strömmen ut till havs. Jag rider snabbt in till Rob och förklarar vad som hänt. 
 
Jag får leta efter Bob vid Labyrintkusten där jag finner honom. När jag ska dra upp honom kommer en haj och drar med honom ännu längre. Så jag får rida ännu längre bort mot fiskebyn. Där hittar jag honom tillsammans med hajen. Jag får slå hajen med Bobs träben som gör att hajen simmar iväg, men precis när jag ska dra upp honom ur vattnet så kommer en stor båt och drar med honom. Jag rider till kapten Brus som berättar att han såg Bob simma mot samma ö som Gyllenbladet, så dit rider jag.
 
Väl där hittar jag honom och lyckas få upp honom ur vattnet. Rob kommer också men när de kramas skriker Rob till av en krabba och åter igen hamnar han i vattnet. Sedan flyter han iväg och vi kan inte rädda honom föräns imorgon.
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback