tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Min första häst

Jag är inte helt ute och cyklar, jag är mycket medveten om att min starthäst är min allra första häst. Men friesern är den första hästen jag köpt! Nu med alla nya hästar som har underbara animationer och makalösa utseenden glömmer man lite bort de gamla modellerna, så som frisern. Därför tänkte jag tillägna detta inlägget till mina kära frieser, Angel.
 
Dagen som jag köpte Angel kommer jag ihåg väldigt väl. Jag hade sparat i flera veckor för att kunna ha råd med en häst och nu var dagen äntligen kommen. Inga planer eller idéer hade jag om vilken häst jag skulle välja. Vid denna tiden var jag väldigt oerfaren och visste knappast vilka raser som fanns. Därför red jag till Silvergladebyn för att ta mig en titt vad folk red runt med för hästar. Direkt när jag kommer fram får jag syn på en häst som jag föll för pladaskt. Det var såklart friesern! Efter att ha frågat runt lite visste jag vart jag skulle gå för att få tag på denna ståtliga häst och bara några minuter senare var hon min.
 
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag aldrig rider runt på Angel nu för tiden. Även fast hon är en väldigt vacker häst så är hon inte i närheten av de nya modellerna, enlig mig. Animationerna är väldigt stela, hovskägget ser ut som en taggbuske och hon känns bara allmänt livlös. Men jag ska inte ta upp massa negativa saker idag. Angel är trots allt en väldigt fin häst. Jag vet inte riktigt varför men jag älskar manen och man kan få till riktigt häftiga bilder!
 
Så ja, vad vill jag egentligen komma med det här inlägget? Jag antar att jag borde använda henne mer än vad jag gör idag, och även resten av mina hästar som är av den gamla modellen. Det finns ändå några riktigt fina minnen tillsammans med henne och hon ser inte helt tokig ut. Iallafall inte när hon står stilla.
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback