tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Dags att hjälpa den Sovande änkan

 
Under ett bra tag har jag inte känt riktigt för att göra uppdrag. Ibland kommer jag in i sådana perioder då jag känner mig stressad och inte riktigt vill. Så ett av huvuduppdragen har legat och väntat på mig ett halvår säkert. Men idag tog jag tag i det och satte igång.
 
Först tog jag mig ner till Jorvikstallet för att snacka med Lisa. Sist vi mötte henne hade vi räddat henne från Pandroia med hjälp av Den Sovande Änkan och idag var det dags att göra vå gentjänst. Så vi körde en tävling till de glömda hedarna där änkan sover för att sedan väcka henne och fråga vad vi ska göra. Det var ingen lätt uppgift kan jag säga, hon vill återförenas med de andra urträden och detta genom hennes rötter som är alldeles för korta och döda. Närmaste trädet är på Fågelskrämsåsen och det är en bra bit över vattnet. Enligt änkan ska vi göra så som Aideen gjorde, gå över vattnet. What? Hur ska vi klara det? Har hon blivit galen? Detta verkar vi inte klura ut själva så vi tar in den smartaste av dem smartaste, Linda såklart! Jag rider till Linda och frågar om hjälp medan Lisa frågar Elizabeth.
 
Linda befinner sig på Vingården och sitter på sin fina Meteor när jag kommer inrusandes. Jag förklarar mitt ärende och som vanligt har hon kloka svar. Lisa har ju sin helande kraft och tillsammans med mitt ljusfragment kan vi kanske få rötterna att växa. Sedan kan vi ta en båt eller liknande över vattnet så rötterna kopplas ihop med urträdet i GÅD. Plötsligt ringer Lisa och berättar att Elizabeth sagt något om en harpa som man ska spela så man kan gå på vattnet. Denna harpa befinner sig på museet i Jorvik City. Tyvärr är museet under reperation så vi behöver hjälp för att komma in där. Kanske Rådsmannen i Silvergladebyn kan hjälpa oss?
 
Jag rider till honom och frågar om hjälp. Han säger inga problem, klart han hjälper oss! Det enda vi behöver göra är att ta oss dit. Butlern på Vingården kan hjälpa oss men detta inte förräns imorgon då han har ärenden först då. Vi får vänta helt enkelt.
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback