tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Sändare på vildhästar

Idag startade jag igång den hyfsat nya uppdragsserien på Sydhoven. Så om du inte gjort den och inte vill läsa om den kan du bara hoppa över detta inlägget!
 
Allt började hos Eremiten som är sitt vanliga jag. Lite halvskum och skygg gubbe som har sin kärlek för öns vildhästar. Direkt när jag kommer fram blir jag utfrågad om en massa rörande Sydhoven då han inte litar på mig. Varför? Öns vildhästar har börjat försvinna och detta startade när jag först steg i land på ön. Såklart har inte jag stulit några hästar och det kan Madison instämma när hon kommer gåendes. Eremiten litar på henne och därmed litar han nu på mig med, för ett tag iallafall.
 
Så nu får jag hjälpa Madison och Eremiten att lösa detta mysterium. Vi sätter på sändare på hästarna för att ha koll på dem. Jag kan säga att denna delen av uppdragen var det roligaste hittils och jag tror inte vi gjort något liknande innan. Man skulle rida efter hästarna, klicka på dem för att fästa sändaren och sedan rida med dem en bit så den skulle fastna ordentligt. Eremiten var nöjd över min insatts så jag och Madison begav oss vidare.
 
Innan Madison skulle tillbaka till gården ville hon visa mig en vän. Denne vän har vi mött innan och det är lille Nightdust som är en av vildhästarna på ön. Sist vi träffades så skenade han iväg med Madison men nu var det helt tvärtemot. Madison har blivit vän med hästen på riktigt och han lyder henne som en helt vanlig häst. Vi rider tillsammans med varsin häst tillbaka till gården.
 
Innan vi skiljs åt sätter vi även en sändare på Nightdust så vi kan hålla koll på honom. Resten av uppdragen spelar jag först imorgon så då får jag förhoppningsvis få veta vad som händer med alla hästar på ön!
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback