tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Mina åsikter kring mustangerna

Mustangerna är den senaste hästrasen, om vi räknar bort den nya versionen av de Jorvikiska urhästarna, så därför tyckte jag det passade bra att snacka lite om den här rasen. Kommer dock inte prata om hästarna som man kan köpa genom appen. Jag kommer även bedömma utseendet 1-5. Kom ihåg att detta är MIN åsikt, DU får tycka precis vad du vill om hästarna!
 
 
1. Den svarta - Den första omgången av mustanger bjöd på tre olika färger, varav den svarta var en av dem. Jag tycker hästen är väldigt fin då jag själv är ett stort fan av svarta hästar. Det är en så enkel färg som passar på alla raser! Kanske inte den finaste, men inte heller den jag gillar minst heller. En helt okej häst helt enkelt. 3/5
 
2. Den gråa - När jag först såg den här hästen tyckte jag inte alls om den. Tyckte den var tråkig i färgen och såg väldigt onaturlig ut, men ju mer jag ser den desto mer gillar jag den. Just nu är den nog bland mina topp 3 favoriter. Tycker färgen gör den väldigt unik och inte lik andra hästar. 4/5
 
3. Den bruna skäcken - Från början var detta min favorit och jag var helt säker på att jag skulle köpa denna, men nu är jag inte så säker längre. Den är jättefin med de vita fläckarna på det bruna men på något sätt gillar jag inte hur det blir vitt i manen på den. Tycker det ser lite skumt ut. Annars är det en superfin häst! 4/5
 
 
4. Den bruna - Detta är min favorit! Tycker verkligen att denna hästen är perfekt. Manen och pälsen passar bra tillsammans, sen gillar jag den vita bläsen också som tillför något extra. En väldigt enkelt men vacker häst som enligt mig inte har något fel. 5/5
 
5. Den brunvita - Den här har jag väldigt svårt för. Jag gillar den bruna färgen men tycker det vita förstör väldigt mycket. Får en känsla av att hästen tappat all päls och blivit vit på vissa ställen. Gillar den inte alls och kommer inte köpa den heller. 1/5
 
6. Den vita med svarta prickar - När denna hästen kom till spelet var den väldigt uppskattad av många, tyvärr var inte jag en av dem. Visst den är unik och väldigt gullig, men jag har svårt att gilla prickarna. Tycker det är lite för mycket. Gillar inte heller att manen är i två olika färger. 2/5
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback