tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Den andra bokkopian

 
 
Den första bokkopian fick vi utav Spejarmästaren men nu var det dags att hitta den andra. Jag pratade med elizabeth och hon sa att den finns hos Jon Jarl. Honom har vi mött tidigare, eller rättare sagt hans ande. Hur som helst red jag dit och pratade med honom. Han sa att kopian finns i Månens kammare som ännu inte är öppen. För att öppna den måste vi hämta Linda. Så jag fick rida till Vingården och hämta henne. hon red direkt till Gravvalvet.
 
Linda använde sina magiska krafter och öppnade kammaren. Där inne fanns boken på ett stort bord som jag då tog. Denna visade jag för Jon Jarl innan jag begav mig tillbaka till Elizabeth med kopian. Det sista Elizabeth sa innan uppdraget var slutfört var att hon visste vart nästa del var exakt. Konstigt nog fick jag inget mer uppdrag hos henne men kan tänka mig att jag måste göra lite andra uppdrag innan jag kan fortsätta där.
 
 
Jon Jarl i gravvalvet
 
Linda använder sina magiska krafter för att öppna Månens kammare...
 
... och hon lyckades! Månens kammare är nu öppen.
 
Vi får såklart inte glömma att hämta bokkopian
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback