tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Aideens plaza

Nu har jag äntligen fått upp mina inlägg om Jorvik City, eller rättare sagt de är skrivna. Ni kommer få se alla tre inlägg om de tre områderna inom den närmsta veckan. Men först ut: Aideens plaza!
 
Det första området (förrutom Gallerian) vi får stiga in i är Aideens plaza. Det första man ser är hus i olika färger i en äldre modell. Alla husen har balkonger och härliga färger. Mitt första intryck var att det kändes lite som att vi var i utlandet, nästan lite som i Italien. Det känns gammalt men samtidigt väldigt fräscht. Jag gillar!
 
 
Från där man stiger av spårvagnen så kan man springa runt i flera gränder och lätt virra bort sig. Men allt leder ändå tillslut till själva torget. Det är väldigt öppet och de gamla husen öppnar upp och bildar en ring. Här kan man alltid se människor som inte är rädda för att ge dig ett glatt leende. I mitten av denna ring ser vi en fontän med en staty av guld. Runt fontänen finns det även fina träd, bänkar och lite mer statyer i form utav hästar. Nästan alltid kan man skymta en liten duva som springer omkring på marken på jakt efter mat.
 
Torget är så himla vackert. Det passar så bra in med stadsmiljön. Det hade varit jobbigt att springa omkring bland gränderna hela tiden så jag tycker torget är ett perfekt avbryt. Ett litet mysigt ställe mitt i stan liksom!
 
 
Om vi fortsätter föbri fontänen kommer vi till ett mysigt litet café som säljer alla godsaker du kan drömma om. Den mysiga inredningen gör verkligen hela stället. Att sitta i en av dessa mjuka fåtöljer säger man inte nej till. Dessutom är det väldigt luftigt tack vare de stora öpnnade fönsterna. Eftersom det är sommar i Jorvik City året om så behöver man inte oroa sig för att fysa.
 
 
Trots att det finns flera gränder att tappa bort sig i så är Aideens plaza ett väldigt mysigt och trevligt område. De gamla husen passar sig bra till det fina torget med den vackra fontänen. Om du vill ha ett lugnare område mitt i Jorvik City som ändå har en liten stadskänsla så är det hit du ska komma!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback