tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Luciafirande 2016

Nu är det ju några dagar sedan det var lucia, men jag tänkte ändå berätta om vad jag gjorde just denna dag. Vi hade ett luciatåg med klubben, som typ alla andra klubbar på sso, och vi gick runt nästan hela Jorvik. Vi klädde ut oss till tärnor, pepparkaksgubbar, tomtenissar, tomte och såklart en lucia. Sedan vandrade, eller snarare red runt Jorvik. Vi hade några stopp på olika platser där vi sjöng och läste dikter.
 
Jag själv var en liten tomtenisse och red runt på mitt nyaste tillskott i familjen, min frisiska sporthäst Snowbeauty aka Snövit! Vi hade det väldigt trevligt och roligt med mycket skratt och sång. Om ni vill se lite mer så har Csenge i klubben klippt ihop en video ifrån vårt lucia, länk här!
 
Hoppas ni själva hade en trevlig lucia!
 
En bild från Luciatåget!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback