tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Min teori kring "möblerna"

 
Om ni inte har öppnat upp Jorvik City och inte vill ha spoilers så rekomenderar jag att ni hoppar över detta inlägget. Men om ni ändå är kvar så kommer jag berätta för er om min egna teori kring möblerna som vi fått från uppdragen i Jorvik City.
 
Det började med att vi fick lite uppdrag i det fina nya området (jag skrev ett inlägg om Jorvik City men blev inte nöjd och tog bort det, kommer börja om och skriva ett nytt när jag har tid!). Efter flera av uppdragen så fick vi lite annorlunda grejer, det var inte kläder eller utrsutning, utan det var olika slags möbler. Min första reaktion var väll att jag inte riktigt förstod vad vi skulle med det här till. Liksom varför skulle vi vilja ha en tunna släpande i väskan? Den tar ju onödigt med plats. Jag försökte såklart lägga av mig sakerna i garderoben, men utan framgång. Så nu sitter den fastklistrad i ryggsäcken och vi har inte fått mycket hintar vad det ska vara till.
 
Därefter började jag fundera lite mer på vad det var för något märkligt vi fått. Om man håller muspekaren över bilden i ryggsäcken så får man fram en liten text: "för framtida bruk". Så någon användning kommer vi ju få av dessa möbler. Min första tanke var att vi skulle få en egen lägenhet, men i senare eftertanke så låter det inte riktigt som sso. Jag menar, att ha ett eget hus låter inte särskillt mycket som sso, utan mer som the sims. Spelet handlar ju främst om hästar och äventyr så jag ser inte riktigt vad en egen lägenhet/hus har med det att göra. Därför kom jag istället fram till att det kommer ha något med det nya hemstallet att göra. Ni kanske kommer ihåg att i en intervju i början av året så fick vi veta att hemstallen skulle dyka upp och att man skulle få göra dem lite personliga. Detta kanske är det personliga i hemstallen. Att vi får dekorera med möbler och liknande!
 
Vi har redan fått tre möbler: En soffa, tunna och en burk med färg, men jag tror vi kommer ha tillgång till mer. Om vi kollar i Jorvik City ser vi att det finns en möbelbutik där, som det dessutom står "Öppnar snart" med stora bokstäver.  Den finns ju där av en anledning. Jag tror inte man lägger dit en butik som man inte kan köpa något i.
 
 
 
Än så länge är detta bara lite tankar om vad som kommer ske. Men jag tror absolut att detta är en möjlig teori. Eller vad tror ni? Vad är era tankar kring möblerna som vi fått?



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback