tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Cecilias bloggutmaning - Personligt

Klicka här för att själv anta utmaningen!
 

Fråga 5: Tre av dina styrkor och tre utav dina svagheter?
 
Vi kan börja med mina styrkor för jag tror det är lättast att komma på:
 
Lugn, jag är väldigt lugn i situationer då man egentligen borde bli arg. Kanske en liten konstig styrka egentligen men många gånger har den varit bra. Jag har en känsla av att det inte blir bättre om man får ett raseriutbrott utan om man bara behåller lugnet och försöker prata. Självklart funkar det inte i alla situationer och jag kan också bli förbannad men det är välditg sällan skulle jag säga.
 
Bra lyssnare, jag är inte en person som pratar särskillt mycket. Endast med de personer som jag känner riktigt väl. Ibland pratar jag inte ens särskillt mycket med dem. Jag antar att det är så eftersom jag är bättre på att lyssna än att prata. Jag ser detta som en styrka då ibland vill man bara ha en som lyssnar och kanske bara säger något enstaka ord. Som när man har ett problem. Så jag kan stolt säga att jag är en person som är duktig på att lyssna på andra människor. 
 
Vill få saker klara, när jag väl sätter igång med saker vill jag bara få det klart innan jag börjar med nånting nytt. Enligt mig är detta en styrka då jag slipper ha en massa projekt igång på samma gång. Jag fixar det ena, sedan går jag över till nästa. Hade jag inte gjort klart saker och ting innan jag gick vidare med nästa skulle allt bara bli ett enda kaos.
 
Svagheter, något som jag verkligen vill förbättra. Jag antar att de flesta vill förbättra dem egentligen. Aja, här kommer tre av mina svagheter:
 
Lat, jag har säkert sagt det innan men jag säger det igen. Jag är otroligt lat. Både gällande skola, fritid och sso. Jag är alltid en så som inte orkar och bara skjuter upp det till sista sekund, vilket inte är att rekomendera!
 
Dålig pratare, som jag skrev ovanför är jag en bra lyssnare och detta skulle jag säga beror till stor del att jag är en dålig pratare. Jag är inte riktigt en sådan person som vill ta mycket plats eller gillar att prata inför folk. Jag känner mig obekväm. Detta är det jag mest av allt skulle vilja förbättra av mina svagheter då att prata är en vitktig del i både skola och jobb.
 
Saker ska vara som det alltid varit, tycker jag. Inte alltid, men ofta. Om det kommer någonting som kommer förändra saker i mitt liv vill jag helst skippa det. Jag har det bra nu så jag ser ingen anledning att ändra på saker och ting. Men tyvärr funkar det inte alltid så utan saker måste ändras. Som exempel, i vår ska jag välja gymnasium vilket betyder att jag kommer byta skola och få nya kompisar. Det är inget jag kan undvika. Jag har det bra just nu och vill inte att något ska ändras. Men det kommer det att göra.
 
 
 
Sådär, ännu ett inlägg från bloggutmaningen klar. Det tog faktiskt lång tid för mig att skriva då jag inte var riktigt säker på vad jag ville ha med. Jag har nästan försökt i två veckors tid att få ut något bra. Det slutade såhär och jag hoppas ni är nöjda för jag tror det blev ganska bra tillslut!
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback