tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Mr Anwir är tillbaka

Detta inlägget kommer handla om de nyaste uppdragen på Sydhoven dag två. Så om du inte gjort dem och inte vill läsa om det så kan du hoppa över detta inlägg!
 
Vi träffar upp Madison på samma ställe som vi släppte av henne igår, vid Gården. Hon är som vanligt väldigt lekfull och då passar det väll inte bättre att ta en snabb lek innan vi beger oss mot Eremiten. Denna dag blir det fångande av blommor som står på schemat. Efter en kort lek så rider vi vidare mot Eremiten.
 
Idag är det dags att kolla in sändarna som vi satt ut på hästarna. Madison tar och kollar läget på sin apparat medans hon sitter på hästryggen bakom mig. Jag får jobbet att rida runt. De två första hästarna verkar må bra. Dem springer omkring och gör sådant som vildhästar brukar göra. Men innan vi beger oss tillbaka till Eremiten får Madison syn på en stillastående prick på sin apparat. Självklart måste vi kolla till det.
 
Vi rider mot pricken och mycket riktigt hittar vi en stillastående häst tillsammans med Mr Anwir! Vad gör han här? För det är ju inte första gången vi träffar på denne mystiske man. Det var ju nämligen han som bytte ut Baronsessans häst Butterfly mot Valiant. Då lyckades han rymma och nu är han här.
 
Mr Anwir känner igen mig och han verkar väldigt skum. Han har en sändare i handen men enligt honom låg den bara på marken. Inte nog med det utan han slår även hästen och försvinner mystiskt iväg. Jag och Madison står kvar och försöker lugna hästen. Han verkar inte helt oskyldig och med tanke på vad han åstadkommit innan så är han väldigt misstänkt. Hur som haver så är jobbet klart för idag så jag och Madison tänker gå tillbaka till Eremiten MEN då upptäcker hon flera prickar nere på stranden. Hästarna brukar aldrig vara där och simma så varför skulle dem vara där nu? Vi rider fort dit och får syn på ett Dark Core skepp tillsammans med Mr Anwir! Inte nog med det utan även flera vildhästar som lastas på. Vad ska vi göra?
 
Madison får syn på sin älskling Nightdust och sprnger för att rädda honom. Och jag kan bara säga wow. Det var verkligen som en riktig film! Man ser hur hon hoppar upp på skeppet och ställer sig på kanten men att Mr Anwir sedan kommer och knuffar i henne i vattnet. Jag skyndar mig ner till stranden och letar efter något att rädda Madison med men utan framgång. Tur var dyker Eremiten upp med ett rep i sin väska som vi kan fiska upp lilla Madison med. Eremien är klart förkrossad över att sina vildhästar har kidnappats iväg men han är även arg. Det är inte första gången han träffar på Mr Anwir.
 
För tillfället berättar inte Eremiten mycket mer. Han kommer kontakta oss senare för att vi ska fortsätta med letandet. När dessa uppdrag kommer är inte säkert men jag längtar iallafall väldigt mycket!
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback