tanjaeaglevalley.blogg.se
Häng med på mitt liv på Jorvik!

Governor's fall

 
Direkt när vi kliver av spårvagnen märker vi att vi befinner oss i en storstad. Runt omkring ser vi höga hus, trafikfyllda gator och massvis med folk. Vi har aldrig tidigare stött på en sån här miljö på Jorvik. Men Jorvik City är ju trots allt Jorviks huvudstad och det hade varit konstigt om den inte haft så mycket rörelse i sig.
 
 
Det första vi ser när vi kliver över gatan är stadens största glassbar, Leonardo's! Uteservering är stor och har plats för mycket folk. De söta röda borden med tillhörande parasoll ger verkligen en mysig känsla, även fast glassbaren befinner sig mitt i centrum. När vi stiger in genom dörrarna till baren möts vi av en inredning som är inspirerad från 50-talet. Inte så konstigt då det var under denna tid som Leonardo's byggdes! Även en fortsättning på det röda temat ser vi då både soffor, stolar och gardiner har denna färg. Bakom disken kan vi se Leonardo som äger stället. Han säljer massvis av glassorter i alla möjliga smaker! Han säger inte så mycket men ett leende bjuder han alltid på.
 
 
 
När vi har ätit klart glassen på Leonardo's så får vi inte glömma att ta en titt på butikerna som finns här. Flera stora märken inom kläder och utrustning finns att hitta, såsom Madam Asp och Jollister. Dessutom verkar fler butiker vara på ingång!
 
 
Innan vi ger oss härifrån tar vi oss en titt på Starstable's huvudkontor som också finns i denna stadsdel. Vi kan inte komma in och hälsa på dem där inne då de säkert har fullt upp med att jobba och fixa spelet, men nån gång i framtiden kommer vi säkert tillbaka och får träffa hela gänget!
 
 
Governor's fall är inte riktigt min favoritdel av Jorvik City. Jag trivs bättre i lugnare miljöer. Men det känns ändå som det behövs en lite större stad på Jorvik och därför tycker jag dett var bra att vi fick besöka Governor's fall. Även fast det är en storstad så är det fräscht och fint. Jag tycker absolut inte att det är något fel med denna stadsdel, det är bara att jag själv tycker om mer lugnare miljöer!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback